Päivä 3.


Päivä 3 (20.7 Ke)

Vuorikausi vaihtuu ja pimeyden seuraksi saapuu sade n. 100km ennen Kasselia. Vauhti putoaa, pimeys ja sade ei ole hyvä yhdistelmä näkyvyyden kannalta.

Yhdeksäs tankkaus Esso BAB A7 Kassel 01:19, vielä 11 minuuttia edellä aikataulusta, sade jatkuu. Nyt ajettuna 1946,3 km ja SS 2000K täyttyy jossain Fuldan kohdalla. Kasselin jälkeen vettä alkaa sitten tulla todella kaatamalla, näkyvyys on todella surkea. Uusi asfaltti imee kaiken valon, mutta ajan ns. Basic instinct simulaattori moodilla, rasittavaa mutta tehokasta tähän tilanteeseen.

Vauhti on todella surkeaa ja rekkojen ohittaminen todella vaikeaa, koska rekan pyörät heittävät vettä kaaressa suoraan ajolinjalle ja rekan vierellä et näe eteenpäin mitään. Tie on myös liukas, johtuen uudesta asfaltista ja ajoratamaalauksista, vesi ”lähtee kuin hanhen selästä” ja aina välillä pito myös takarenkaasta.  Vauhti putoaa väkisin 65-90km/h, ns. vit…s alkaa hiipiä mieleen, kauanko tätä kestää? Vauhtia ei yksinkertaisesti voi nostaa yhtään enempää, koska ajan jo aivan pitorajalla, vettä tiellä on todella paljon ja lisää tulee. Näkyvyys ja pito ovat välillä niin huonoja että rekatkin ajavat ohi.

Kymmenes tankkaus ja etelän kääntöpiste Aral Wurzsburg Nord A3 kello 03:23 ja17 minuuttia jäljessä aikataulusta takana 2159,8 km. Aikaa jäljellä 3h 42 min ja matkaa vielä 355 km ja yksi väli tankkaus BB 1500G eli keskinopeuden on noustava ainakin 102km/h, että onnistutaan BB 2500 Goldissa?

Virhe, virhe, virhe!!!!! en ole muistanut pitää kehon energiatasoa yllä syömällä kahdella edellisillä tankkauksella ja sade on pitänyt huolen ettei se ole onnistunut myöskään ajon aikana. Vaikka vesi pysyy oikealla, siis ulkopuolella ajovarusteita, niin se kuitenkin jäähdyttää. Kylmä alkaa hiipiä kehoon, oma virhe, muista aina pitää energiat kohdallaan.

Aivot raksuttavat, mitkä ovat vaihtoehdot ja GPS näyttää lopetusaikaa, vielä on mahdollisuuksia jos vauhtia saadaan lisää.  BB 1500 Gold onnistuu kyllä helposti, mutta entä BB 2500 Gold???

On vielä pimeää, mutta aurinko nousee kohta, joten sateeseen pitäisi tulla tauko kun ilmamassa lämpenee ja aamutuuli alkaa. Päätän pelata tämän kortin.

Idea; Stoppi ja energiageeliä + kuppi kahvia + vaatetta, tarkoituksena saada ajokunto parhaaksi mahdolliseksi olosuhteet huomioon ottaen. Luotan myös siihen että sade ainakin heikkenee aamun lämmössä, ja auttaisi näin nostamaan nopeutta. Kerron tilanteen Lealle, missä mennään. Eli tehdään ylimääräinen stoppi jossa hän juoksee hakemaan kahvit, kun itse laitan yhden paidan lisää päälle ja imaisen energiageelin. Suunnitelma toteutetaan Frankfurtin länsipuolella, juuri ennen kun päivä valkenee.

Tulos; Suunnitelma onnistuu, sade lakkaa ja ajokunto on taas mainio ja vauhti nousee huimasti ja liikennekin on sopivan rauhallista, myös tie alkaa kuivua.

Yhdestoista tankkaus, jossa varmistuu BB 1500 Gold, BAT Siburg Ost A3 kello 06:02, matkaa jäljellä vaivaiset 86 km. Nyt ollaan jo yhtä hymyä, aikaa on riittävästi, soitan ja varmistan että Kay ja Dag ovat tulossa vastaan Aral Wurzelenille.

Ei kun matkaan kohti lopetustankkausta, mieli on korkealla ja ajaminen vapautunutta.

Lopetus tankkaus Aral Wurzelen 06:46, Kay ja Dag ovat vastassa, kupit kahvia ja paperit kuntoon.

GPS jälki

Siirrytään aamiaiselle Kay & Dagin luokse, pyykit pesuun ja nukkumaan muutamaksi tunniksi. Iltapäivällä on ohjelmassa pyörän ja varusteiden huoltoa ja illalla grillausta ja saunomista.

Mopo ja varustehuoltoa

Sauna in Aachen

Statistiikkaa:

Matkat:

  • Garmin 276C GPS               2523 km (jälki)
  • Aprilia mittari                         2520 km
  • Autoroute 2010 shortest       2514, 6 km
  • Autoroute 2010 quickest       2531, 4 km
  • MapSource NT 2012.1          2523 km (todellinen ajettu reitti)
  • Suoritusaika:                         23h 41 min
  • Autoroute 2010 liikeaika:       21h 09 min
  • MapSource liikeaika:             21h 21 min
  • Ajettu liikeaika:                      21h 14 min
  • Keskinopeus:                       106, 53 km/h
  • Liikekeskinopeus:                 119 km/h
  • Pysähdyksiä:                        14 kpl, joka on mielestäni liikaa, mutta toimi tällä kerralla.
  • Keskimääräinen pysähdysaika 10 min 42 sek.

Eli olimme todellisuudessa liikkuneet 42 tunnin aikana 3354 km = 2085 mile, joka antaa keskinopeudeksi 80km/h. Aika siedettävä suoritus, kun on viettänyt tuostakin ajasta 11 tuntia lautassa, jonka keskinopeus on n. 32 km/h. Leakin todisti näin aivan julkisesti olevansa jotain muuta kun ”Kermaperse”

Näin siis teet yhden ajopäivä lisää vuoristoon.

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s