Päivä 2


Päivä 2. (19.7 Ti)

Aamulla ylös 0415 ja tutkailemaan säätilaa, joka oli ennustuksen mukaisesti sumuinen ja sateinen. Aamiaisella tukevasti evästä ja Ålanninpaahto, joka oli sen verran vahvaa, että tuli suolen tyhjennyskin tehtyä helposti. Kyllä ne sitten ajattelee IBA motoristin ”parasta”, kun tekevät homman näin yksinkertaiseksi ja helpoksi tulevaa ajosuoritusta ajatellen…

Lautalta ulos ja kohti Kontrolvägeniä, jossa todistajat Hollantilainen motoristi pariskunta joka liikkui nyt matkailuautolla, vähän jutustelua ja suoritus alkaa. GPS lokin nollaus, tankki täyteen ja menoksi, aloituskuitin aikaleima 07:05.

Ensimmäinen tankkaus Gränna Staoil 09:37 täsmälleen aikataulussa, ja matka jatkuu. Sää on miellyttävä, ei sadetta eikä liian kuumaa, pukeutuminen on siis toistaiseksi onnistunut.

Toinen tankkaus Helsingborg OKQ8 Ängelsholmvägen 12:11, minuutti edellä aikataulusta, pala energiapatukkaa, matka jatkuu ja sää suosii, siis kohti Goteborgia.

Kolmas tankkaus Shell Sandsjöbacka 14:06, kuppi kahvia ja pala energiapatukkaa, täsmälleen aikataulussa. Liikenne on ollut hiljaista ja vauhtia on ollut helppo ylläpitää. Matkalla kohti Malmötä tie on märkä ja visiirin tulee muutamia sadepisaroita, mutta vältymme sateelta, joka kastelisi.

Ilma hymyilee

Neljäs tankkaus Shell Malmö kehä 16:32, edelleen täsmälleen aikataulussa ja 1004 kilometriä ajettuna ja aikaa käytetty 9h 27min, tämän kunniaksi kahvimuki jonka seuraksi kuului kroisantit ja vielä samaan hintaan, lostavaa. Seuraavana Öresundbron 16:43, ajoin ensi korttimaksupaikalle, mutta siihen sattunut naisvirkailija totesit että maksat automaatin kautta auton maksun eli 1/2 liikaa. hän korjasi maksun, kehotti motoristeja käyttämään manuaalimaksua, niin pääsee halvemmalla.

Suuntana Tanska ja Great Belt bridge 18:00, nyt olin jo viisaampi ja ajoin manuaalimaksujonoon, kolme minuuttia edellä aikataulusta. Liikenne on edelleen hiljaista, eikä mitään normaali iltapäiväruuhkia ole tämä selittänee tuon kolme minuuttia plussaa, tosin maksujonossa palaa pari minuuttia.

Great Belt bridge

Viides tankkaus Shell Skaerup Ost 19:03, aikataulu pitää edelleen, vaikka pysähdyksiä on mielestäni vähän liikaa. Ajatukset täydellisen reitin suunnittelusta ja toteutuksesta pyörivät kokoajan vilkkaana mielessä.

Kuudes tankkaus Shell Skanderborg 19:38, tämä oli koukku Århusin suuntaan, joka oli tehtävä, koska aamuruuhkat Saksassa tulisivat viemään ajonopeutta alaspäin ja halusin näin lyhentää Saksan aamuajoa ja saada lopetuspaikan oikeaksi.  Aikataulu menee pari minuuttia miinukselle. Saksan rajalta alkaa vapaanopeus, joten nyt aloitetaan säätöpossu taktiikkaa ja ajetaan aikaa pankkiin. Sääennuste oli luvannut sateita Saksan länsiosaan, niin on hyvä olla jotain takataskussa yön tunteihin.Seitsemäs tankkaus Shell Neumunster 21:38, ollaan taas plussalla 10 minuuttia HYVÄ!

Matka jatkuu kohti BAT Hamburg berg West Shell A7, aurinko laskee ja yö saapuu.

SS 1000 Hamburg

Välillä Neumunster – Hamburg täyttyi SS 1000, siksi kahdeksas tankkaus pysähdys Hampurissa 22:49, ajettuna 1652,7 km ja 16 minuuttia edellä aikataulusta, näin on varmistettu ainakin tämä suoritus. Kuppi kahvia ja energiapatukkaa naamaan, ajaminen maistuu ja tunnelma on hyvä, joten kohti uusia seikkailuja. Pidän edelleen vauhtia yllä vapailla osuuksilla, koska tietyöt tulevat myös ottamaan osansa matkan varrella, vaikka ne onkin huomioitu aikataulussa.

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s